Hízunk – a törésteszt-bábuk is

Az európaiak egyre súlyosabbak, ezért a törésteszt-bábukat is ehhez kell igazítani – a jövőben akár 125 kilósak is lehetnek. És: először vetik be a „nyugdíjas” bábut.
Hízunk – a törésteszt-bábuk is

Eddig csak néhányféle törésteszt-bábu létezett, amelyeken az autóbalesetek hatásait tesztelték. A legtöbb bábu egy legfeljebb 75 kilós férfitestet szimulált, a kisebb változatok nőket és gyerekeket modelleztek. A legnehezebb bábu 98 kilogrammot nyomott. De ez már nem elég...

A jövőben nagyobb változatosság lesz – jelentette be az Euro NCAP, az a szervezet, amely az autók biztonságát teszteli. Mostantól akár 125 kilós bábukat is bevetnek. Emellett különféle méretű „női”, „gyerek” és még „nyugdíjas” bábuk is lesznek. Mert ezek a csoportok jelenleg nincsenek olyan jól védve a biztonsági rendszerek által, mint egy átlagos férfi. Ez különösen a légzsákokat érinti.

Kapcsolódó cikkek

Hízunk – a törésteszt-bábuk is

Hízunk – a törésteszt-bábuk is

Az európaiak egyre súlyosabbak, ezért a törésteszt-bábukat is ehhez kell igazítani – a jövőben akár 125 kilósak is lehetnek. És: először vetik be a „nyugdíjas” bábut.